Prodej, příprava a organizace eventů a akcí, ať už jde o konference, svatby, festivaly nebo firemní akce, je komplexní a náročný proces. Event management software (EMS) je nástroj, který pomáhá zjednodušit a zefektivnit všechny tyto aspekty. V tomto článku se zaměříme na to, co event management software je, jak funguje a proč by měl být nedílnou součástí každého podnikání v oblasti eventů a akcí.
Event management software je specializovaný software navržený k usnadnění prodeje, přípravy, organizace a řízení eventů. Tady hodně záleří na tom, jaký typ podnikání v eventech máte. Pokud máte eventový prostor nebo jste dodavatelem pro eventy, měl by podle nás event managament software obsahovat například tyto funkce:
Pokud jste pořadatelem akcí a prodejcem vstupenek, dalšími funkcemi by měly být:
Event management software automatizuje a zjednodušuje mnoho časově náročných úkolů, což výrazně snižuje pracovní zatížení jednotlivců a týmu. To zahrnuje sběr poptávek, snadnou tvorbu kalkulací, sjednocení komunikace a dalších administrativních procesů. Díky tomu můžete své zdroje a soustředit se na klíčové aspekty provozu vašeho eventového prostoru.
Kalkulace v Qvampu
Koordinace v týmu, se zákazníky a dodavateli může být náročná, zejména při velkých akcích. Event management software poskytuje centralizovanou platformu, která umožňuje snadnou komunikaci a koordinaci všech zúčastněných stran. To zajišťuje, že všichni jsou na stejné vlně a minimalizuje se riziko nedorozumění a chyb. Navíc oproti emailům máte veškerou komunikaci u konkrétního eventu. Podívejte se například, jak může vypadat Váš Klientský portál v Qvampu.
Kontrola dostupnosti termínu v Qvampu
Klientský portál v Qvampu
Kvalitní event management software umožňuje poskytovat personalizované a profesionální služby. Například Elektronické smlouvy implementované přímo v software nebo formuláře či harmonogram pomáhají při přípravě eventu nejen vám, ale také vašim zákazníkům.
Elektronická smlouva v Qvampu
EMS umožňuje efektivní správu zdrojů, včetně vybavení, personálu a dodavatelů. Díky tomu můžete snadno sledovat dostupnost a stav svých zdrojů, což minimalizuje riziko překvapení a nečekaných problémů během akce.
Inventář v Qvampu
Finance jsou na konci dne tou nejdůležitější věcí proto, aby váš event business dlouhodobě fungoval. Měli byste mít kdykoliv informace o tom, jestli event vydělá, jak jste na tom s cashflow, zda je zaplaceno vše co má být, jaké máte náklady atd.
Finance eventu v Qvampu
Jednou z největších výhod event management software je možnost detailní analýzy a reportování. Automaticky sbírá a analyzuje data o každé akci, což jim umožňuje lépe porozumět, co funguje a co ne. Tyto informace jsou klíčové pro neustálé zlepšování a optimalizaci prodejů, businessu a budoucích eventů.
Skvělým pomocníkem může být EMS v menším prostorách do 150 hostů, které mají jeden až dva sály a delají kolem 100-150 akcí za rok. Nejčastěji se jedná o svatby soukromé oslavy a menší firemní večírky. Takovéto prostory mají většinou 1-2 lidi, kteří se starají o event management. Jaké jsou přínosy EMS?
EMS vám pomůže získat přehled nad prostory díky kontrole dostupnosti termínu. Vyhnete se tedy možným duplikacím a nechtěným chybám. Efektivita komunikace v týmu i se zákazníky díky Klientskému portálu. To v EMS není zcela běžné, v Qvampu máte svůj vlastní Klientský portál. V praxi ubývá zbytečných dotazů a velice se zjednodušuje komunikace se zákazníky i interně v rámci týmu. Jaké jsou výhody EMS?
Díky EMS dostanete pod kontrolu stovky eventů, které se konají ve všech prostorách. Na řízení většího poštu eventů Excel ani CRM nestačí. Event management a sales se dá dělat mnohem lépe a efektivněji. V tomto typu organizací bývá většinou nekolika stupňová organizační struktura. EMS vám umožní sdílet veškěré informace napříš, můžete si v něm nastavit různá oprávnění pro jednotlivé uživatele a jednoduše řídit každý krok. Hlavní důvody k využití Event management software jsou:
V takových prostorách se konají velké akce takřka každý den. Často se jedná o množství různých typů prostor. EMS umožní mít přesný náhled na každou jednotlivou akci, pronájem, událost.
Hromady poptávek a kalkulací jsou běžnou obchodní činností každého eventového dodavatele. EMS pomáhá zvýšit úspěšnost prodeje. Po úspěšném prodeji je potřeba event co nejlépe připravit a k tomu má EMS množství navazujících nástrojů, kterými jsou například:
Qvamp je český Event management software pro eventové prostory a dodavatele. Vyzkoušet si jej můžete na 7 dní zdarma. A nebojte, pmůžeme vám.
Vyzkoušejte si Qvamp na 7 dní zdarma